Hizmet Şartları

MADDE 1 - SATICI BİLGİLERİ

MADDE 1.1 – SATICI Ünvanı : AYKUT YILDIRIM Adresi : Yenimahalle Fatih caddesi no 54 kat 4 daire 19 Atakum Samsun Telefon : +905363180189

MADDE 1.2 – ALICI

Müşteri olarak sten.tralışveriş sitesine üye olan kişi. Üye olurken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.

 

MADDE 2 - SATIŞA KONU ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ

Mal ya da hizmetlerin temel özelliklerini sten.tradresinde yer almaktadır. Ürünün temel özelliklerini kampanya süresince inceleyebilirsiniz.

Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.

Malın/ Ürünün / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli, siparişin sonlandığı andaki bilgilerden oluşmaktadır

 

MADDE 3 - GENEL HÜKÜMLER

3.1) ALICI, sten.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. ALICI; bu Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce, SATICI tarafından ALICI’ya verilmesi gereken adres, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyid etmiş olur. 3.2) Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI’nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde yer ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir. 3.3) Kargo firmasının, ürünü ALICI’ya teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI’ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz. 3.4) SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur. 3.5) SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir. 3.6) SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir ve 10 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ya iade eder. 3.7) Ürünün teslimatı için işbu Ön Bilgilendirme Formunun elektronik ortamda teyid edilmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. 3.8) Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünü 3 gün içinde SATICI’ya iade etmek zorundadır. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI’ya aittir. 3.9) SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 7 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının mümkün olamayacağını ve SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı bulabileceğini şimdiden kabul etmektedir. 

 

MADDE 4 - CAYMA HAKKI

ALICI; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, ürünün (Konser ve Etkinlik Biletleri Hariç) kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir.

Cayma hakkının kullanılması için 14 günlük süre içinde SATICI’ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün 5. madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,

a) 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)

b) İade formu,

c) iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

d) SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasında itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve alıcıyı borç altına sokan belgeleri ALICI’ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.

e) ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür.

f) Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir. 

g) Cayma hakkı nedeniyle iade edilen ürünün satıcıya geri gönderilirken ödenenen kargo bedeli yurtiçi siparişlerinde SATICI tarafından yurtdışı siparişlerinde ALICI tarafından karşılanacaktır.

h) SATICI ürün satarken ALICI’dan tahsil ettiği kargo ücretini iade etmez.

 

MADDE 5 - CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER

ALICI’nın istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar ve ALICI tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtları, yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemelerinin iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir.

İşbu Ön Bilgilendirmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar ALICI’nın mal veya hizmeti satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. SATICI şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, T.C. Sanayi Ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal sınıra ilişkin bilgiler aşağıdadır:

1/1/2012 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:

a) 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un değişik 22 nci maddesinin 5 ve 6 ncı fıkrasındaki tüketici sorunları hakem heyetlerinin kararlarının bağlayıcı olacağına ilişkin üst veya tüketici mahkemelerinde delil olacağına ilişkin alt parasal sınır 1.161,67 TL, b) 1/8/2003 tarihli ve 25186 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nin 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında, büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 3.032,65 TL’dir.

İşbu Ön Bilgilendirme ticari amaçlarla yapılmaktadır.

 

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

MADDE 1 : TARAF BİLGİLERİ

1.1 – SATICI

Ünvanı: AYKUT YILDIRIM

Esnaf ve sanatkar sicil no : 146218

Adresi : Yenimahalle Fatih caddesi no 54 kat 4 daire 19 Atakum Samsun

Telefon: +905363180189

Şikayet hattı: +905363180189

E-posta: [email protected]

İşbu sözleşme 13.06.2003 tarih ve 25137 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Mesafeli

Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gereği internet üzerinden

gerçekleştiren satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğuna istinaden düzenlenmiş olup,

maddeler halinde aşağıdaki gibidir.

1.2. ALICI

Müşteri olarak https://sten.tr/ alışveriş sitesine üye olan veya ürün siparişi vermek

suretiyle satış sözleşmesinin tarafı haline gelen kişi ALICI olarak addedilmiştir. Satıcı, alıcı

tarafından kargo adresi olarak bildirilen adres ve iletişim bilgilerini esas alır.

MADDE 2: TANIMLAR

2.1 - ALICI : Bir Mal veya Hizmet’i ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan

veya yararlanan gerçek kişiyi,

2.2 - Bakanlık : Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı,

2.3 - Banka : 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları,

2.4 - Hizmet : Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen Ürün

sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,

2.5 - Kanun : 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,

2.6 - Kargo Şirketi : Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade süreçlerinde Alıcı’dan alınarak Satıcı

ulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini,

2.7 - Ön Bilgilendirme Formu : Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif

Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar

konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formu,

12.9 - SATICI : Ticari amaçlarla tüketiciye Ürün/Hizmet sunan ya da Ürün/Hizmet sunanın adına

ya da hesabına hareket eden ve Sözleşme’nin 1.1. maddesinde bilgileri bulunan gerçek ve/veya

tüzel kişiyi,

2.10 - Sözleşme : Satıcı ve Alıcı arasında akdedilen Sözleşme’yi,

2.11 - Ürün : Alışverişe konu olan eşya’yı

2.12 - Yönetmelik : Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni ifade eder.

MADDE 3 : SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN VE TESLİMAT BİLGİLERİ

İşbu sözleşme 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve yürürlükteki Mesafeli

Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gereği internet üzerinden

gerçekleştiren satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğuna istinaden düzenlenmiştir. İşbu

sözleşme hükümleri; satıcı ile alıcı arasında kurulan ve/veya kurulacak olan mesafeli satış

sözleşmesine ve bu sözleşmeden doğabilecek ihtilafların düzenlenmesine ilişkindir.

ALICI, satışa konu ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatları, ödeme şekli, teslimat koşulları,

söz konusu ürünler ile ilgili tüm ön bilgiler, cayma hakkı ve iade koşulları konusunda bilgi

sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürünleri sipariş

ettiğini işbu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.

https://sten.tr/ e-ticaret sitesinden elektronik ortamda satın alınan ürün ya da ürünlerin

cinsi veya türü, miktarı, marka veya modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi,

teslimat adresi, fatura bilgileri ve kargo ücreti, alıcının alışveriş öncesi düzenlediği formlarda

ve sipariş ayrıntılarında görüldüğü gibidir. Ürün teslimat süresi ise https://sten.tr/

sitesinde belirtilen teslimat süresidir. Aksi SATICI tarafından belirtilmediği sürece ürün

fiyatlarına kargo fiyatı dahil değildir.

MADDE 4 : GENEL HÜKÜMLER

4.1- ALICI, sözleşme konusu ürün veya ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli

ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli

teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.

4.2 - Sözleşme konusu ürün veya ürünler ALICININ site üzerinden seçtiği kargo şirketine en

geç 30 gün içerisinde teslim edilir. Bu süre ALICIYA daha önce bildirilmek kaydıyla en fazla

10 (on) gün daha uzatılabilir. ALICININ SATICI tarafından bildirilenler dışında bir kargo

şirketi ile çalışmak istemesi halinde seçim yaptığı kargo şirketlerinden kaynaklanan hata, kusur,

hukuk aykırı iş ve işlemlerden vb. SATICI sorumlu değildir.

4.3 - Sözleşme konusu ürün veya ürünler, ALICININ belirttiği ALICI'dan başka bir

kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden

SATICI sorumlu tutulamaz.

4.4 - SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun

teslim edilmesinden sorumludur.

24.5 - Ürünün ALICIYA veya ALICININ belirttiği kişi/kuruluşlara tesliminden sonra; ALICI'ya

ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız

veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün

bedelini SATICIYA ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla

ürünün 3 (üç) gün içinde kullanılmamış veya zarar görmemiş veya tüketilip azaltılmamış ve

yeniden satılabilir ve ambalajı açılmamış halde olması koşuluyla SATICIYA gönderilmesi

zorunludur. Bu halde kargo giderleri ALICI'ya aittir.

4.6- SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi

gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise,

durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini veya

sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini veya teslimat süresinin engelleyici

durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. Bu halde

kendisine bildirim yapılan ALICI, belirtilen haklardan hangisini kullanacağını SATICIYA

gecikmeksizin bildirmekle yükümlüdür. ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar

15 (onbeş) iş günü içinde kendisine iade edilir.

Açıklamalı [do1]: Uygulamadaki teyidini rica ederiz.

4.7- Vadeli satışların sadece bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili

faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte

bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin ilgili banka ve

ALICI arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt

eder. Taksitlendirme işlemlerinde, ALICI ile kart sahibi banka arasında imzalamış bulunan

sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı ödeme tarihi banka ile ALICI arasındaki

sözleşme hükümlerince belirlenir. ALICI, ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit

sayısını ve ödemelerini takip edebilir.

4.8- Tüketici olmayan ALICI’lar tarafından bir veya birden fazla ürüne ilişkin yapılan

alımlarda sipariş gerçekleşmiş ve satış bedeli ALICI’dan (kredi kartından veya diğer ödeme

yöntemleri ile) alınmış olsa dahi, SATICI herhangi bir sebep belirtmeksizin sözleşmeyi

(siparişin tamamını) veya siparişin bir kısmını teslimat gerçekleşmeden önce iptal etme hakkına

sahiptir. ALICI tarafından ödenen satış bedeli (kredi kartına veya hesabına) ALICI’nın ödediği

şekilde ve ALICININ kullandığı ödeme yöntemiyle iade edebilir. İadesi gerçekleştirilen tutarın

ALICI’nın hesabına aktarılması kartı veren/hesabın ait olduğu kuruluşun yükümlülüğünde

olup, SATICININ tutarı bu kuruluşa aktarımından sonraki süreçte oluşabilecek gecikmelerden

dolayı SATICI’nın herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.

4.9- ALICI işbu sözleşmede ve sözleşmenin ayrılmaz bir parçasını oluşturan sipariş-sözleşme

ön bilgilendirme formunda yazılı olan tüm koşulları ve açıklamaları okuduğunu, satışa konu

ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları vs. satışa konu ürün ile

ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkı konusunda önceden bilgi sahibi olduğunu, ön bilgileri

https://sten.tr/ adresinde elektronik ortamda görmesinin ve buna ilişkin teyidi ile tüm bu

bilgilere elektronik ortamda eriştikten sonra teyid-onay vererek ürünü sipariş ettiğini ve işbu

sözleşme hükümlerini kabul ettiğini beyan eder.

4.10- ALICI, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi

bankanın ALICI ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyebileceğini ve

3bu hususta bankaya karşı sorumlu olacağını kabul ve beyan eder. Bu durumda ilgili banka

hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI dan talep edebilir ve

her koşulda ALICININ borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli

ve/veya eksik ifasından dolayı oluşan/oluşabilecek her türlü zarardan sorumlu olacağını kabul

ve beyan eder.

4.11 - ALICI’nın herhangi bir nedenle Ürün/Hizmet’i teslim almaması halinde, ALICI’nın

Ürün/Hizmet’i iade ettiği kabul edilecek olup bu halde, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak

üzere ALICI'dan tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde ALICI’ya iade edilecektir.

4.12 - ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin teslim anında adreste

bulunmaması durumunda ALICI'nın Ürün/Hizmet’i geç teslim almasından ve/veya hiç teslim

almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir.

4.13 - Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde SATICI’nın bu

durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde ALICI’ya yazılı olarak veya veri

saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm

ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde iade etmesi zorunludur.

Ürün/Hizmet’in stokta bulunmaması durumu, Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin

imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

4.14 - ALICI, Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb.

hasarlı, ayıplı veya eksik Ürün/Hizmet’i teslim almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in

hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu,

ALICI’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı ve Ürün/Hizmet

faturası ve teslim sırasında ALICI’ya iletilen diğer tüm belgeler (örneğin garanti belgesi,

kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi gerekmektedir.

4.15 - ALICI, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü olup, herhangi bir nedenle Sözleşme

konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka kayıtlarında iptal edilmesinin SATICI’nın

Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile Sözleşme’den kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona

ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız

kodu gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından SATICI’ya yapılan ödemelere ilişkin

olarak, SATICI’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.

4.16 - ALICI, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra ALICI’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce

haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından SATICI’ya

ödenmemesi halinde, ALICI Ürün’ü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları ALICI’ya ait olacak

şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

4.17 - Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle ALICI’ya bedel iadesi yapılması gereken

durumlarda, ALICI, ödemeyi kredi kartı ile yapmış olması halinde, SATICI tarafından kredi

kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama

sürecin 2 (iki) ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, bu tutarın SATICI tarafından Banka’ya

iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem süreci ile ilgili

4olduğunu ve olası gecikmelerde Banka’nın sorumlu olduğunu ve bunlar için SATICI’yı

sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

4.18 - ALICI ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya

Ürün/Hizmet’in ALICI’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik

açığı tespit edilmesi halinde, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte

kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan kredi

kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini ALICI’dan talep edilebilecektir.

ALICI’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş

dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde

ise SATICI, siparişi iptal etme hakkını haizdir.

4.19 – ALICI sipariş vereceği/satın alacağı ürün hakkında siparişi onayladığı anda ödeme

yükümlülüğü altına girdiğini kabul ve beyan eder. Siparişin gerçekleşmesi/ürünün teslim

edilmesi ve satış bedelinin ödenmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını

gayrikabili rücu olarak kabul etmiş sayılır.

MADDE 5 - CAYMA HAKKI

5.1. Cayma Hakkı Süresi ve Şartları

ALICI, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler

Yönetmeliği'ne göre, malın kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden

itibaren 15 (on beş) gün içinde, hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin

sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

5.2. Cayma Hakkının Kullanımı

ALICI'nın cayma hakkını kullanabilmesi için, bu süre içinde SATICI'ya bildirimde bulunması

gerekmektedir. Cayma bildirimi, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile yapılabilir. Cayma

hakkının kullanılabilmesi için malın olağan bir gözden geçirmenin ötesinde kullanılmamış

olması şarttır.

5.3. Cayma Hakkının Kullanılması Durumunda Yapılacak İşlemler

Cayma hakkının kullanılması durumunda:

ALICI, cayma hakkını kullandığına dair bildirimi yönelttiği tarihten itibaren 15 (on

beş) gün içinde malı SATICI'ya geri göndermek zorundadır.

SATICI, cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin kendisine ulaşmasından

itibaren 15 (on beş) gün içinde mal bedelini ve varsa malın teslim masraflarını

ALICI'ya iade eder.

5.4. İade Koşulları

5İade edilecek malın, yeniden satılabilir özelliğini kaybetmemiş olması ve ALICI’ya ulaştığı

haliyle paketlenmiş olması gerekmektedir. Ürünlerin bu şartlara uygun olmaması durumunda,

iade talepleri kabul edilmeyecektir.

5.4. Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Durumlar

Cayma hakkı, aşağıdaki hallerde kullanılamaz:

ALICI’nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak hazırlanan

mallar,

Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan

mallardan iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanlar,

Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün

olmayan mallar,

Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen

gayrimaddi mallar,

Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan

hizmetler,

Hijyenik nedenlerle iç giyim kategorisindeki alt ürünler.

5.6. Hasarlı veya Kusurlu Ürünlerin İadesi

Sipariş edilen ürünlerin hasarlı veya kusurlu çıkması durumunda, müşteri ürünü teslim

almayarak kargo yetkilisi ile birlikte tutanak tutturmalı ve ürünün fotoğrafını çekmelidir. Bu

tutanak ve fotoğraf ile birlikte, [email protected] e-posta adresine mail gönderilmeli veya

dilekçe, tutanak ve fotoğrafın yazılı olarak Emniyet Evleri Mah. Akarsu Cad. Emniyet Evleri

Camı Apt. No: 15 E Kağıthane/İstanbul adresine başvuru yapılmalıdır. Tüm belgeler

incelendikten sonra, hasarlı veya kusurlu ürünün bedeli müşteriye iade edilecektir.

MADDE 6- BİLDİRİMLER VE DELİL SÖZLEŞMESİ

İşbu sözleşme kapsamında taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan

zorunlu haller dışında, işbu sözleşmenin 1. Maddesinde belirtilen elektronik posta adresi

aracılığıyla yapılacaktır. ALICI, işbu sözleşmeden doğabilecek ihtilaflarda SATICI’NIN resmi

defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanı ile sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve

bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk

Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu

kabul, beyan ve taahhüt eder.

MADDE 7- KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR

7.1 - SATICI, işbu sözleşme kapsamındaki kişisel verileri sadece Ürün/Hizmet’in sunulması

amacıyla sınırlı olarak ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na, (“KVKK”)

ikincil mevzuata ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararlarına uygun olarak işleyecektir.

SATICI, https://sten.tr/ adresi üzerinden eriştiği kişisel veriler haricinde ALICI’nın

6kişisel verilerini işlemeyeceğini ve https://sten.tr/ adresi üzerinden sağlanan yöntemler

dışında ALICI ile harici olarak iletişime geçmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

7.2 - ALICI, işbu Sözleşme kapsamında sağladığı kişisel verilerin doğru, eksiksiz ve güncel

olduğunu kontrol etmekle, bu bilgileri üçüncü kişilerle paylaşmamak, ilgisiz kişilerce

erişilememesi için virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil gerekli tedbirleri

almak ve söz konusu kişisel verilerin güvenliğini sağlamakla yükümlü olduğunu, aksi halde

doğacak zararlardan ve üçüncü kişilerden gelen taleplerden bizzat sorumlu olduğunu kabul,

beyan ve taahhüt eder.

MADDE 8- YETKİLİ MAHKEME

İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve sözleşmeden doğacak ihtilaflarda, Sanayi ve Ticaret

Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI’nın yerleşim

yerinin bulunduğu yerdeki yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.

MADDE 9- YÜRÜRLÜK

9 (Dokuz) ana maddeden ve alt maddelerden ibaret işbu sözleşme, 12 Punto büyüklüğünde

ALICININ okumasına ve idrak etmesine müsaade edilerek ve taraflarca okunarak ALICI

tarafından elektronik ortamda okunmak ve onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe

girmiştir.